onsdag 25. november 2009

Julestrømper



Jeg har hevet meg på julestrømpebølgen, jeg og. Mitt bidrag hører vel under pastellvarianten, for jeg har jo skjønt at når det gjelder julestrømper er allting lov. Har alltid sett for meg at julestrømper skal være veldig julete, men etter å ha surfet rundt i Blogglandia og sett den ene lekre julestrømpen etter den andre i alle regnbuens farger, ja, til og med svarte, så har jeg skjønt at her gjelder vel mer: Har du lyst, har du lov...



Julestrømpene er sydd i ullstoff og pyntet med små tekstilbilder og bånd.

Kjempegøy å lage julestrømper, så jeg må nok lage noen til. Noen som er litt mer julete, og noen i hvit blonde. Og så har jeg fått meg ny peis, så hele familien må jo få matchende julestrømper som skal henge til pynt på den...

12 kommentarer:

  1. Så pene de var! Nesten sånn helårsstrømpe det der!! Gleder meg til å se den litt mer julete varianten og peisen med alle strømpene til familien opphengt!!
    HA en fin dag!

    SvarSlett
  2. Heisan Barbro!
    Tusen takk for koselig hilsen!
    Så sarte og delikate julestrømper du har sydd! Min favoritt er den øverste; nydelig!
    Det er mange, mange år siden julen var skikkelig rød hos oss, MEN den har faktisk vært det. Nesten så jeg skulle vise et bilde på bloggen som er tatt på nittitallet med rødt hvor enn du vendte deg.
    Nå liker jeg å blande hvitt, rødt, rosa og turkis/petroleumsfarver sammen. Dette er julefarvene hos oss.
    Ønsker deg en glad dag! Hilsen fra Kaspara
    Likte veldig godt barnekjolene i innlegget under her også.

    SvarSlett
  3. Å disse var herlige og i beste Barbro-stil!!!
    Du er flink!!
    klem

    SvarSlett
  4. skikkelig søte og med særegen stil som bare du kan klare å trylle fram!!!!!virkelig lekre!!!!!!

    SvarSlett
  5. Superherlig!!
    Sånn aktivitet og frodig energi:)

    Klem fra Anett:)

    SvarSlett
  6. Denne var skikkelig feminin og lekker. Passer utmerket til hunkjønn av den "rosa typen" (slik som meg).

    SvarSlett
  7. Så flink du er!!! Har ikke kastet meg på strømpebølgen, men det frister :)
    Ha en super kveld
    *Siv*

    SvarSlett
  8. Dette var et nydelig eksemplar av en julestrømpe - så flik du har vært... Har planer om å sy strømper jeg også, får se om det blir tid til det :o)

    Ønsker deg en strålende flott uke videre!!

    Stor klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  9. Hei, så fine julestrømper. Du er bare så flink og kreativ.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  10. Hei på deg!

    Så fine julestrømper du har laget...så enkle og nydelige!! Syntes også det er kjempegøy å sy, har bare lyst å sy det for tiden jeg..hi.hi

    Sikkert fordi selve strømpen går fort å sy, så kan en kose seg med pyntingen:) Klem

    SvarSlett
  11. Nydelige julestrømper - veldig "deg"!

    SvarSlett
  12. N..y..d..e..l..i..g..e!!!! Jeg skjønner ikke hvor du får alle ideene fra. Selger du kreativitet, og hva koster det eventuelt pr. kilo...eller eske...?

    SvarSlett