onsdag 28. april 2010

Engler og Tarkus


Jeg tror jeg nærmer meg Guinessrekord i englesying. Stor engler, små engler, søte engler, frekke engler, enslige engler, venninne engler - jeg tror jeg har sydd de fleste varianter. Det er nesten så jeg har gått litt lei. Men det er jo utrolig hyggelig at det er så mange som liker de. Så bare jeg får sydd litt ugler og puter og sånt innimellom, så kommer lysten fort tilbake:-)


Oppi all englesyingen, og barn i menighetsbarnehage, så er det vel ikke rart jeg blingset litt da jeg leste ukesplanen fra barnehagen og bilbeltedyret Tarkus ble til bibeldyret Tarkus. Lurte fælt på hvem denne Tarkus var. Har jo tross alt gått både på søndagsskole og sunget i kirkekor uten å ha hørt om han. Så da Tarkus dukket opp på planen uken etter også, så måtte jeg jo bare spørre. Jeg tror jeg rødmet helt fra tærne og opp til hårroten da Tarkus viste seg å være et bilbeltedyr til bruk i trafikkopplæringen i barnehagen - og slett ikke et bibeldyr... Litt flaut, men jeg må innrømme at jeg fniste godt for meg selv etterpå. Det morsomme var at nordlendingen også blingset og fikk Tarkus til å bli et bibeldyr uken etter. Sara ble nok litt forirret av all denne navneforvekslingen, så hun går konsekvent rundt og snakker om bibeldyret Tarkus. Ja, ja, kjært barn har mange navn...

17 kommentarer:

  1. He, he, det er lett og lese feil. Glemmer aldri når min bedre halvdel så reklame for Leger uten grenser, og skjønte ikke hvorfor man skulle støtte negrer uten genser. Jeg ler fortsatt av den :)(Håper ikke noen blir støtt av den, synes bare det er fantastisk hvordan han klarte å lese at det stod det).

    SvarSlett
  2. Ja ja.... det er ikke alltid like lett å lese rett.
    Nydelige engler .
    Du er kjempe flink

    Ønsker deg forsatt en fin onsdag

    Klem

    SvarSlett
  3. hahaha! Herlig!

    Og lekre engler!!

    SvarSlett
  4. hei,
    nydelig historie,lett å blingse litt,
    ganske like ord ja,
    dine engler er så hyggelige å koselige,de må du fortsette med.
    ønsker deg en flott kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. Min venn,
    Er du fortsatt i engleverden ?? Eller er det slik at det snart er tid for en klovn eller to?
    Jeg venter i spenning på dongeriprosjektet.!

    Gode tanker herfra provinsen hvor det regner horisontalt.

    SvarSlett
  6. Tror du har sydd for mange engler - når du leser "bibeldyr" ;) Så morsomt at også din mann gjorde det...

    Ha en fin kveld, klem!

    SvarSlett
  7. He he, artig historie. Kanskje du skulle prøve å sy bibeldyret Tarkus?? :)

    SvarSlett
  8. Det nederste englebildet var så vakkert at jeg fikk gåsehud:-) Du er så innmari flink! Jeg gleder meg hver dag til å se på dine prosjekt!
    Takk for at du deler dette!
    Klem Grethe

    SvarSlett
  9. Ha, ha - men når fantasien svinger slik - da er det jo enkelt å hente inspirasjon til nye prosjekter!:-)
    ELSKER engler(skjønner du går lei altså) - spesielt dine;-)
    Det siste var helt i " min gate":-D
    Tusen takk for skryt av engelen min;-)
    Ha en kos kveld snuppis,
    klem Hege.

    SvarSlett
  10. Disse er jo helt fantastiske. Du er så flink. Veldig gøy å se dine prosjekter: 9

    SvarSlett
  11. Englene dine er flotte! Og du er flink til å variere, så vi går ikke lei av å se på dem!
    Vi har faktisk en sånn Tarkus her hjemme - og alle trafikkbøkene med Tarkus og vennene. Så akkurat han visste jeg hvem var!

    SvarSlett
  12. Tarkus kjenner vi også til, men visste ikke at han var et bilbeltedyr, vi kaller ham trafikkdyr vi....

    SvarSlett
  13. He,he, morsom Tarkushistorie. Håper du ikke går helt lei av englesying, for de er utrolig varkre.

    SvarSlett
  14. He,he.. morsom historie :) Enig med EllenS. Kanskje du skulle laga bibeldyret Tarkus?? Nydelige engler og flott arbeid som vanlig! Syr du på maskin eller for hånd? Ha en fin kveld videre, klem :)

    SvarSlett
  15. ha ha. Det er det beste til nå! Du er bare fantastisk:-)
    Englebildene er flotte, så du må aldri bli lei av sy disse.

    SvarSlett
  16. Artig historie:)
    Englene dine er helt nydelige. Har lyst på et bilde med 3 barn på ( 1 gutt eldst, 2 jenter ) str ? ikke så viktig , hva kan det koste tro ? Send meg gjerne en mail , adresse står på bloggen min. Venter spent på svar;)

    SvarSlett
  17. Nå måtte jeg le igjen - enda en morsom historie! Jeg ser for meg reaksjonen din i barnehaven! Ubetalelig, Barbro!

    Klem,
    AW

    SvarSlett