lørdag 8. mai 2010

Knuter i dusken


Siden jeg fikk så god respons på innlegget med overskriften "Vil du se muggene mine?" så vurderte jeg sterkt overskriften "Vil du se dusken min?" i dag. Men fant ut at det kunne bli i drøyeste laget - selv for meg. 

Jeg har de siste kveldene studert russens knuteregler, siden eldste sønnen er russ av året. Jeg har sågar printet de ut og hengt de på kjøleskapsdøren, så jeg har de lett tilgjengelig. Og til og med for en hønemor som meg så er det bare å innrømme at årets knuteregler ikke er de verste jeg har sett. Likevel håper jeg virkelig jeg slipper å se en kongle ( ha sex utendørs - riktignok med kondom), vinkork ( drikke en flaske vin på 40 minutter ) eller minidukke (Gå med en oppblåsbar dukke på et kjøpesenter og lat som det er kjæresten din) dinglende fra luen til min sønn.
Jeg innrømmer imidlertid at bilde av Lars Monsen i dusken, for ikke å ha dusjet i russetiden, er ganske festlig - uten at han trenger å prøve seg på den heller. Eller "bit av konvolutt" for å leie en Postmann Pat -film og ta en slurk hver gang han bomgirer. Ja, ja, det hadde vært verre om han skulle ta seg en slurk for hver gang JEG bomgirer...


Mors favoritter er nok:

Mulighet til å kaste russedressen - stå på eksamen

Solokork - være edru gjennom hele russetiden

Humak button - delta på Russens humanitære aksjon

Og jammen hang det ikke en humak button i luen til russesønnen! I tillegg til en linjal - for å ha sittet under skolepulten en time. Ja, og så et kvikklunsjpapir for å ha handlet på polet med langrennsski, staver og tursekk...  Men det kunne vært verre. Og det blir sikkert verre - det er jo en hel uke igjen. Men da kan mor puste lettet ut, og trenger ikke bekymre seg for russeknuter før om en tretten års tid - når veslesnuppa skal være russ:-)

10 kommentarer:

  1. Det hadde vært litt av en tittel, ja;)
    Du har vel ikke så mye å frykte - det inntrykket jeg fikk av eldtsemann var at han var en meget så oppegående kar. Så han kommer seg nok greit gjennom russetida. Ønsk ham lykke til - litt moro må han jo finne på!

    SvarSlett
  2. Det går nok bra skal du se. Christopher springer rundt med min russelue som har hele 6 knuter, jeg var nok en skikkelig tamruss hihihi

    SvarSlett
  3. Virker som om dagens russ er mer oppfinsomme enn vi var for tjue år sida. Vi var mest opptatt av vin- eller ølkork, lekebil for å kjøre et visst antall runder i Sinsenkrysset (som altså ikke er et kryss, men dengangens største rundkjøring)og seigmann for å kysse en politimann. ☺

    SvarSlett
  4. Jeg forstår att du blir litt urolig men det går nok greit skal du se ;o)
    Selv har jeg ikke värt annet en vit russ (gikk helse og social med allmenfag) og det regnes nok ikke som russ *ler*
    Når vi feira 17 mai i norge for 8 år siden var Linus som da var 8 år veldig opptatt av russen og han sa att han min sann skulle gå gymnaset i Norge så han fikk väre russ. Heldigvis så blir det ikke så for her har du en virkelig hönemor når det gäller og väre urolig om barna er ute på festligheter.
    Jeg har bare feiret 17mai en eneste gang i norge siden jeg flytta hit for 21 år siden så neste år håper jeg virkelig vi kan komme oss hjem så Micke også får väre med og feire 17 mai.
    Kos til deg vennen!

    SvarSlett
  5. ..kjenner veldig at jeg gruer mef og at jeg neppe blir klar for å være russemor...men håper de kommers eg gjennom alle tre :-)
    klem og lykke til

    SvarSlett
  6. Ikke så verst, dette, du kan være fornøyd ;)

    Klem, Sylke

    SvarSlett
  7. Så langt,så godt:)
    Nei, dette går nok bra skal du se, men husker selv jeg var litt "var" i denne tida.
    Her oppe er det så kaldt at jeg nesten synes synd på russen.
    Lykke til siste rest av feiringa;) Klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. Jeg har hatt 2 jenterusser i hus og det har gått
    veldig bra.
    Det går nok fint med din også skal du se..
    Ønsker deg lykke til med reten av feiringen....
    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  9. So far so good! Mange av knutereglene er til å få bakoversveis av, men jommen er mange herlige også..!

    Ha en strålende søndag videre!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  10. Ha, ha, ja jeg "føler" med deg, Barbro! Har en russedatter i huset i år! Vi får bare heie de frem til mål - fortest mulig!

    Ønsker deg en deilig Kristi Himmelfartsdag!

    Klem fra
    Anette Willemine

    SvarSlett