lørdag 14. august 2010

Full galopp og fjerne slektninger

Tro det eller ei, men jeg klarte å være på shopping i Stockholm UTEN å stikke innom en eneste interiørbutikk. Noe som ikke skyldes økende økonomisk sans, heller manglende retningsans... De poppet ikke akkurat opp som paddehatter disse interiørbutikkene der hvor vi befant oss. Dessuten var jeg i godt følge med shoppingglade nieser som heller ønsket å utvide klesgarderoben. Det var mange kjedebutikker å se der vi gikk, så jeg klarte sånn noenlunde å holde lommeboken godt igjenknept. Kjedebutikker har vi liksom nok av her hjemme. Men siden vi har en Sara i huset, så måtte vi selvfølgelig handle litt på Zara, for den har vi ikke i Bergen. 


Og så handlet jeg forresten med meg en suvenir fra broderlandet. Vanligvis kan jeg styre min begeistring for suvenirer, men en ekte Dalahest i pastellfarger det kan vi like:-)


Fra Stockholm gikk turen videre til Porsgrunn. Da vi kom til Porsgrunn slang det seg jammen på en Mailegkanin i sin fineste sommerkjole på hesteryggen, og så galopperte de hele veien opp gjennom Numedalen, over Hardangervidden, og helt til Bergen hvor Frøken Maileg fikk hilse på fjerne slektninger. Og det ble et hjertelig gjensyn kan dere tro. 


Faktisk så vellykket at det allerede nå snakkes om flere slektstreff i nærmeste fremtid - med enda flere slektninger. Hyller har vi nok av, så det skal ikke by på problemer:-)


Ha en fortsatt fin helg, med eller uten slektstreff!


16 kommentarer:

  1. Høres ut som du har hatt en knall-fin tur Barbro!
    Og skjønne maileg-kaniner , har kjøpt en liten en til Mille også:-)
    Ha en fin, fin helg ,
    klem Hege.
    PS!HERLIG bilde av elsklingen din!;-)

    SvarSlett
  2. Jeg liker veldig godt de dalahestene. Og kaninjenta var jo bare søt. Herlig innelgg :)

    SvarSlett
  3. Uvanlig farge på dalahesten, noe som egentlig gjorde den veldig mye finere enn den tradisjonelle.
    Kjekt med tur til Stockholm - der har jeg faktisk aldri vært!!

    Klem!

    SvarSlett
  4. Det er så godt å høre slike historier hvor slekta blir gjenforent ;-)

    Riktig god helg til deg og klem fra Siv

    SvarSlett
  5. Hej hej!
    Tenke seg att du har hvert i Porsgrunn det er jo der jeg kommer i fra. Byen er jo ikke så fin men jeg har alltid likt den. Og tenke seg att du også fant en koselig kanin der. Håper du hadde det fint i Porsgrunn. Stor klem fra meg!

    SvarSlett
  6. Festlige du!! Og så fantastisk at du arrangerer slektstreff for disse vidunderlige kaninene :))
    Dalahesten var sveisen i pastellfarger - ja du Barbro - skjønnhet i hver en krok hos deg!!
    God helg videre!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  7. He, he, da vi var på slektstreff i sommer var vi rundt 60 stykker, så det er bare å stå på i jakten på flere slektninger. ☺

    SvarSlett
  8. Må hvist få meg noen slike slektninger jeg også...
    ja også en hest da...koselige er de

    Ha en flott kveld

    Klem

    SvarSlett
  9. Høres ut som en kjempefin tur:)

    Likte godt Dalahesten din..klart den måtte bli med hjem! Kos deg på lørdagskvelden, klem

    SvarSlett
  10. Kosleig tur dere har hatt og imponert av at du unngikk butikkene...!! Barbro,jeg digger uglene dine-supersøte!!
    klem og god helg videre♥

    SvarSlett
  11. Synes det var fint at du prioriterte å dekke niesenes behov for shopping. En liten Dalahest og kaninunge regnes ikke som shopping! Flink.

    SvarSlett
  12. Dalahest i pastell var nok noe for deg, ja! Søt, var den, har faktisk aldri sett den varianten før!

    SvarSlett
  13. Så fin Dalahest da! De som jeg har sett er røde med rosemaling, men denne var virkelig søt <3

    SvarSlett
  14. Syntes kjolen til kaninen var søt, jeg!

    SvarSlett
  15. Dala-hesten med nye farger! Det gjorde seg med litt forandring på den ja :)
    Og den lille Maileg-familien så VELDIG lykkelig ut her! Har ingen jeg...snufs... Må se om jeg får kjøpt meg en eller 2 snart :)
    Gleder meg til å se hva du syr utover høsten...Kunne tenke meg en ugle jeg :) OG KLUTER!
    Klem Anita

    SvarSlett
  16. Den dalahesten var jo virkelig midt i blinken! Skjønner godt at den falt i smak - både hos deg og kaninen!

    SvarSlett