fredag 24. september 2010

Kroker og sånt


Jeg liker hyller og jeg liker knagger. Både fordi det kan være fint og dekorativt, men også for at jeg har et lønnlig håp om at det kan bidra til at ting som ligger og flyter, spesielt på gulvet, kommer opp i høyden, og det blir noenlunde fri gulvplass. Av en eller annen grunn, så ender veldig mye på gulvet hos oss. Det er mulig det skyldes
- at vi rett og slett har så mange knagger at enkelte ikke ser skogen for bare trær
- at vi er en familie med medfødt genfeil som medfører særlig svekket armmuskulatur, slik at man rett og slett ikke klarer å henge opp ting og tang
- eller at noen har den oppfatning at mor faktisk fungerer som personlig tjener

Jeg heller nok mest til den siste teorien...

Likevel har mor optimistisk vært ute og handlet enda flere kroker. Egentlig mest fordi de var så fine,

 

særlig uglekroken. På uglekroken henger selvfølgelig en uglepose fylt med
rot leker. 


Tøyposer er suverene til oppbevaring av ting som man ikke aner hvor man skal gjøre av, eller hvis man får uventet besøk og trenger å rydde unna i en fei. 


Og siden det var så lenge siden sist det var en ugle her på bloggen, så slenger jeg ut et bilde av siste uglekreasjonen, som egentlig er en shabby chic ugle, selv om jeg synes den minner mest om en snøugle:-)

Ha en fin dag!




17 kommentarer:

  1. Du er nok inne på noe der, ja!
    Den ugleknaggen var fin, og veldig smart med poser til rotet.
    Hvem legger rotet oppi posene, forresten? (He-he...)
    Ha ei strålende helg :)

    SvarSlett
  2. Ugleknaggen var flott. Skulle hatt noen flere kroker her også. Det hoper seg opp med ting og tang og så blir det rot.
    God helg

    SvarSlett
  3. Mye sant i det du skriver,å her har å tingene en tendens til å havne på gulvet,å da er det gjerne ho mor sjøl som plukker det opp.
    Den var kjempe flott den knaggen!
    Ha en fin lørdag & kos deg!
    Klem Christina

    SvarSlett
  4. Hei.
    Så flott uglekrok. Tenkte faktisk å ha et krokinnlegg jeg og,har kjøpt noen søte. :)
    Ha en flott Lørdag.
    :)Klem.

    SvarSlett
  5. He , he du skriver utrolig morsomt vennen - fikk meg en god latter her(og nei fikk ikke med meg at du la ut et innlegg til igår - sovna..)!
    Kremt - farlig å la seg inspirere , men jeg ha også laget en ugle i shabby chic til Mille(oog i hvit lin!):-)
    Tørte ikke legge den ut - for det er liksom din greie;-D
    Idag pøsregner det her , men det er vel ikke noe å klage over til deg som bor der borte..?;-D
    Ha en fin lørdag,
    klem Hege.

    SvarSlett
  6. Velkjent fenomen du beskriver:D
    Nydelig ugle, den likte jeg godt!
    Nyt den ryddige dagen og klem fra meg;)

    SvarSlett
  7. Nydelig ugle!
    Og fin pose.
    Ja, her flyter det på gulvet her også..mon tro om jeg ikke må ut for å kjøpe flere knagger...*smiler*...
    God lørdag,
    klem :O)

    SvarSlett
  8. Så kjempefine kroker!! Hvor selger de hjertekrokene?
    Takker for kjempeflott blogg!!
    klem Grethe

    SvarSlett
  9. Har du ugler i butikken din?!? Oh joy! Da snakkes vi nok:)

    Ha en fortreffelig helg!

    SvarSlett
  10. He he, det der med mors rolle som evig og hengiven personlig tjener, kjenner jeg veldig godt til...
    Søt ugle!
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  11. He he, kroker kan jeg like! Og hyller :) er ryddefreak som lever i et kaotisk univers... ho ho...
    Fine knotter! Og kule wallstickers under her!
    ha ei fin helg!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  12. Så utrolig fin den hvite ugla di var :-)

    Mye av problemet med at ting havna på gulvet forsvant da eldstetøtta flytta for seg selv (også problemet med enslige sokker) - skjønner ikke det der :-P Litjtupp er faktisk kjemperyddig - hun rer til og med opp senga si hver eneste dag :-)

    Ser fordelen med knagger og poser - dekorativt er det og :-D

    Ha en flott lørdag Barbro, og klem fra Siv

    SvarSlett
  13. Hørtes veldig kjent ut det der.....:o....jeg heller også mest til den siste teorien...... og en smule latskap.......
    Den hvite ugla der var bare drit skjønn altså.
    Ha en fortsatt fin helg:)

    SvarSlett
  14. Jeg mistenker at du stadig kjøper nye kroker så du kan sy flere lekre poser som du kan fylle med flere stilige, prikkete ting du finner i butikken....☺☺
    Kul snøugle.

    SvarSlett
  15. Lekre kroker -og ikke minst skjønne ugler!!!!
    Nydelig -snøugla var bare helskjønn..

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  16. Den cabby chic`e snøugla di er fin! Dette ble jo nesten en uglepost, med både pose og krok :) så var kroken veldig fin, den også. Glad i slike, jeg også. God søndag :)

    SvarSlett
  17. Eu amo corujas...símbolo da sabedoria!!
    Adoro seu blog...!!
    Abraços,
    Mery

    SvarSlett