mandag 27. desember 2010


I år var det rimelig høy bloggefaktor over julegavene - og det liker vi:-) Kjempefin kurv med deilige go´saker falt bokstavlig talt i smak, og så pynter den så fint opp på kjøkkenbenken. Esken med brødstenger med hvitløk har ungene allerede plyndret, og de går rundt her nå som små hvitløksbomber og holdes på minst en armlengdes avstand...


Ja, og så har jeg jo fått fancy stativ til kameraet og nytt objektiv til jul, uten at bildene automatisk blir så mye bedre av den grunn... Men øvelse (og lesing av manualen) gjør forhåpentligvis mester en eller annen gang. 


Moro var det lell, og det er flere enn mor sjøl som har løpt rundt med stativet og lekt mesterfotograf. Stativet var i perfekt høyde for de søte små, så de har knipset løs som de reineste papparazziene de siste dagene:-)


(Fotograf: Sara B.)


Gaver med bambi på var forresten også stor suksess for en bambielsker, og både bambiservietter og bambigenser gjorde stor lykke, selv om det gjerne ikke ser sånn ut på bildet...


Her begynner vi å bli litt lei av all knipsingen, men stiller likevel noe motvillig opp til fotografering i ny bambigenser etter at mor har lokket med litt julegodt.

Ha en fin dag!






14 kommentarer:

  1. Flotte julegaver, og bloggbare også, herlig:O)
    Kos deg videre i romjula, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. ja det var flotte gaver! Eg fekk og kamera til jul men det gjenstår å lære seg å bruke det:))

    SvarSlett
  3. Flotte gaver du har fått.....
    strever litt med lære meg litt med kamera jeg da....kjedelige de manualene.
    Det strikkes her i heimen i dag

    Ha en fin romjulsmandag

    Klem til deg

    SvarSlett
  4. Den kurven var utrolig fin og det må jo være perfekt å få en slik fyllt med godsaker.

    Ha en fortsatt fin dag!

    PS! Sara er så utrolig lik på deg! Slike skjønne begge!

    Klem

    SvarSlett
  5. veldig kjekt å få se litt julegaver :o) stativ til kamera og objektiv var jo en fornuftig gave til en blogger :o) lykke til med å lese brugsanvisninger, hehe (skikkelig kjedelig).. datteren din ligner veldig på deg foressten!!
    Fortsatt god romjul!

    Klem J.

    SvarSlett
  6. Flotte gaver Barbro, slike blogifiserbare saker under treet er kuli;)) Og særlig når det i tillegg ligger et kamera der... ♥

    Kan tenke meg det er noen som kanskje syns du skal holde deg til knipsing av ting! Her er de i allefall en smule oppgitt over moderns kameralek;)

    Ha en fortsatt herlig romjul- kos dere masse!

    Klem Line

    SvarSlett
  7. Herlige bilder Barbro. Jeg hadde med stativet ut i akebakken i går og brukte laaaang tid på å få stativet til å stå og til å innstille kameraet så tror ungene holdt på å fryse fast på akebrettene i ventetiden... hi hi

    Ser jo at datteren din ligner veldig på deg, men det er jo kanskje ikke så hyggelig å si når det ser ut som om hun har spist en sitron på det bildet he he..;)) Skjønner jo at det er kjedelig å måtte stille opp på bilder da:)

    Klem fra meg:))

    SvarSlett
  8. flotte bilder!!!
    gøy med foto-utstyr!!

    kos deg

    klem beate

    SvarSlett
  9. Koselige julebilder. Det med fotografering er bare å knipse i vei, noe mine bilder bærer preg av. Du må skru på hjulet, mamma, bildene dine er ikke like gode bestandig. Det er fra sine egne man skal høre det.
    Ellers har jeg sneket meg inn på syrommet idag. Jeg har litt igjen på kolleksjonen som skal vises på gave- og interiørmessa i januar. Lille julaften kom stoffene våre, endelig, de hadde blitt "borte" så det var mye styr og telefoner.
    En pall med stoff er ganske mye...
    Nå skal vi snart vise dem på bloggen og legge dem ut for salg i nettbutikken.
    Ha en fortsatt fin julefeiring. Fy søren så flink du er blitt til å sy lappetepper.
    Klem!

    SvarSlett
  10. Fortsatt God jul! Hyggelige, bloggbare gaver :) Og selvfølgelig må foto-stativet prøves både av store og små :)) Ser ut for at du har hat ordentlig, koselig julefeiring til tross for reisepappaen ;) Måtte også le litt da jeg så det hjemmesydde julekortet.. Fint var det,men kan bare tenke meg at han som lagde det, hadde det kjempeartig mens han holdt på med den :)) Ha fine romjulsdager, klem

    SvarSlett
  11. Jeg var så heldig å få et slikt lite stativ selv, og gleder meg til å få testet det ut!

    Din mor la forøvrig igjen en trivelig kommentar på bloggen min, men jeg fant ingen adresse å følge opp. Kanskje du kan hjelpe meg litt med det?

    Ha ei fortsatt flott romjul!

    SvarSlett
  12. Herlige bilder og for noen flotte gaver:) kamera stæsj er alltid moro. Fortsatt god jul

    SvarSlett
  13. For noen herlige familiebilder :) Jeg fikk samme soppe-dingel-lys-sak, finfin! Fortsatt god romjul til deg og dine!

    SvarSlett
  14. Flotte gaver, og fine bilder du har tatt.
    Nyt romjulsdagene videre,
    Klem T

    SvarSlett