onsdag 22. desember 2010

Julekortet vi aldri glemmer


Julekortskriving er stort sett en damegreie, men i år har jeg tvunget nordlendingen til å skrive et par julekort selv for å få litt hjelp i julestria. Ikke noe mer avansert enn til og fra, og god jul og godt nyttår, men tydeligvis var det komplisert nok. Til slutt måtte jeg gjøre sånn som jeg pleier med Sara på 6 år, nemlig og først skrive på en lapp det hun ikke klarer å skrive selv (dermed måtte jeg skrive alt til nordlendingen...). Så egentlig kunne jeg likså godt gjort det selv. Men til konvoluttliming og adresseskriving egnet han seg godt.


Menn som skriver julekort er sjelden vare, men nordlendingen har faktisk en kamerat som gjør det. Denne kameraten er både godt gift og har god kontakt med sine mannlige sider bare så det er sagt. For i år glimtet han til med et julekort som utløste både latter og spontan applaus her hjemme.


I år hadde han nemlig sydd dette julekortet her!! Sikkert litt for å harselere med visse bloggedamer som driver og syr julekort, men også litt for å teste ut den nye symaskinen til konen med digitalt display. Uansett, vi ble mektig imponert (i tillegg til at vi lo godt)! Teksten og borden er sydd med nydelig sølvtråd, for ikke å snakke om knappen som er sydd på og festet i et sydd knapphull. I tillegg har han altså klart å skrive på kortet - helt på egenhånd. Et julekort vi aldri kommer til å glemme:-)

Skriver eller syr din mann julekort???

19 kommentarer:

  1. Hehe... flott kort! Her er det faktisk mannen som i år har skrevet det julebrevet vi sender ut til venner og familie! Ikke verst bare det :)

    SvarSlett
  2. Fantastisk :)
    He he, ja det står det jammen respekt av. Min mann skriver de julekortene som jeg "beordrer" ham til å skrive, men syr svært lite ;)

    Ha en koselig julefeiring barbro :)

    SvarSlett
  3. Her i huset er det kun "God jul og godt nyttår" og det gjør jeg raskt sjøl, men liming av konvolutt og et lakksegl utenpå er greit å få hjelp til. Men min samboer er veldig mye med og har laget medisterkaker og -pølser og lammerull og sammen laget vi sylte, og han er sjefen for kransekaka og fattigmann, så jeg har nok verdens beste mann, tror jeg, og ikke bare i jula :)

    Ønsker deg og dine en riktig god jul!

    Catje

    SvarSlett
  4. Du store min tid! Det er vel meir enn kva eg får til. Min mann jobber som grafisk designer og fotograf. Det var han som laga fotojulekort når ungane var små.

    SvarSlett
  5. Utrolig! Nei, mannen min skriver ikke julekort.
    Men han er med i julehilsen-produksjonen, som er nesten en liten fabrikk her hjemme. Dvs han kopierer og lager små hefter av julebrevene med tekst og bilder. Disse var det masse kutting på i år for å få dem i passe størrelse. Så han var engasjert. Og så limer han igjen konvolutten og fester frimerke :) :)

    SvarSlett
  6. Ha ha, fantastisk! Nei, her i huset hverken syr eller skriver mannen julekortene. Dette kortet var da fantastisk! Riktig god jul!

    SvarSlett
  7. Hej! Jag tittar bara in för att jag vill önska dig en underbar julfröjd! Många kramar från petra

    SvarSlett
  8. Hvor finner man slike menn??? De var nok utsolgt for denne typen når jeg var i "mannebutikken"!!

    Men men, jeg er nå egentlig fornøyd med den jeg har, så da får det heller være at han ikke syr julekort..

    Ha en fin kveld, min venn!

    SvarSlett
  9. Hehe...Nei her i gården må jeg stå for det oppdraget hvis det skal bli julekort på venner og familie;)Hadde min mann satt seg til med symaskinen tror jeg vi hadde fått en god latter her i huset,hehe...Men det er jo kjempeflott at det faktisk finnes noen mannfolk som er fingernemde å tør sette seg til ved symaskinene:)Øsker deg en strålende jul;)Klem Caroline

    SvarSlett
  10. Jeg er imponert. Tydelig at dette er en mann som får med seg hva damene rundt ham sysler med. Han har lært mye...... Dette kommer aldri til å forekomme her i huset, da ramler jeg av stolen.

    Riktig god jul til deg!

    SvarSlett
  11. imponert.....må være en kreativ mann dette.
    Slik gjør ikke min mann og han skriver heller ikke julekort..
    Kort var nå fint da

    Ønsker deg en fin kveld
    En uventet fridag i morgen jippi

    Klem til deg

    SvarSlett
  12. He he, nei her er det kun madamen som har skrivekrampe. Og jeg gjør et poeng av å skrive mer enn "god jul og godt nyttår".

    SvarSlett
  13. He he...vi nordlænninga e enkle folk:)
    Ønsker deg og dine en god jul og et godt nyttår! Setter stor pris på at du følger bloggen min. Juleklem:)

    SvarSlett
  14. Har en mann her som stadig får gjennomgå blant sine ikke alltid likestilte mannlige venner - fordi han er god på husarbeid. Nå har han i tillegg blitt innført i interiørbloggverden av sin kone - og da han denne uken skulle handle julegave til meg, hadde han imponert damene i butikken ved å se nyanseforskjell i beigefargen på Greengatetallerkener.
    "De er jo håndmalt", sa damen i butikken. Og min mann hadde syntes det var veldig gøy å kunne si at "ja, det visste han jo".
    Men egensydd julekort - ja, det er det nok lenge til! Ikke verst!
    (Jeg har en handy onkel i Nord-Norge som pleier å skrive julekort og som har en veldig flink syerske til kone... Hm... Det er vel ikke ham:)?!?

    SvarSlett
  15. Imponerende, skjønner du kommer til å huske det.

    Fint var det også kan du hilse å si.

    Ønsker deg en nydelig julefeiring med hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  16. Morsomt - jeg må jo si jeg ble imponert av mannen, jeg!!
    Mannen her i huset er mer som din, er jeg redd - han må trues til å skrive kort, og da må jeg stave ordlyden likevel... Kanskje det har noe å gjøre med at han også er nordlending??!! :-D

    Benytter anledningen til å ønske deg og dine en riktig koselig juletid - nå er det tid for å nyte dagene med familie og venner! Kos deg!

    Juleklem fra Li

    SvarSlett
  17. Herlig!
    Og nei, min mann hvern skriver eller syr julekort, hihi...

    Ønsker deg og dine en riktig God Jul ♥

    Klem Line

    SvarSlett
  18. Klart mannen min både syr og skriver julekort!-Gjør virkelig ikke din?

    Hehe, neida, men Far sjøl skrev 3-4 stk med God jul på, da jeg stresset som mest med noen fotoalbum som skulle lages og bestilles inn. Han gjorde det nok Sånn for husfredens skyld..

    SvarSlett
  19. He-he :o)
    Fantastisk julekort.
    Min skriver ikke julehilsner,men han tar gjerne fram gitaren og tar en jule trall.

    God Jul til alle dere:o)

    SvarSlett