onsdag 29. desember 2010

Morsomt tips


Jeg var innom bloggen til Berthas oldebarn og så noen morsomme snømenn laget av marshmallows. En ide som måtte prøves ut:-) Det vanskeligste var egentlig å finne en butikk som solgte marshmallows i disse juletider, men etter å ha trålet en 5 - 6 matvarebutikker fant vi sannelig et par poser.


 Vi limte delene sammen med melisglasur. Litt klissete å holde på med, men kjempegøy for både liten og stor. Sara "jukset" litt og brukte pyntegele til limingen og, og så lenge snømennene står i ro så duger det og:-)


Til jul fikk vi en eske med sånn passe god konfekt oppi. Sånn du bare spiser når du er ekstremt sjokoladesugen og ikke har noe annet i huset. Jeg fant ut at den egnet seg særdeles godt som snømannhatt.






Sjarmerendes gjeng det her:-)


Og skikkelig søte og gode. Gir deg garantert et sukkerkick av dimensjoner:-)
Kanskje noe å servere julebukkene?


16 kommentarer:

  1. Så morsomme snømenn dere har laget! Bra at dere fant noen poser :)

    SvarSlett
  2. Dette skal jeg ikke prøve, men tenker ungene syntes det var stas:O)...det så "skrekkelig" søtt ut:)
    Kos deg, klemmer fra meg;)

    SvarSlett
  3. Disse var kjempe morsomme da. Unga ( og voksne) skal være litt høy på sukker i jula synes jeg ;0)

    SvarSlett
  4. Morsomme! Heldige julebukkar som får dei :)

    SvarSlett
  5. Morsomt og klinete,mere morro enn det kan det da ikke bli ;-D

    Håper dere har fine juledager mens dere venter på pappa!

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  6. Så herlige de var :-) Måtte le da jeg leste hvilken kategori du plasserte konfekten i ;-)

    Klem Siv

    SvarSlett
  7. Herlige og sjarmerende snømenn, kul ide. Kliss kliss. ☺

    SvarSlett
  8. Noen riktig så stilige HERRESNØMENN dette!!! Kjempe morsom og sikkert kjempe GODE!!

    TAKK FOR DET GAMMLE OG GODT NYTTÅR!!!!

    Klemz

    SvarSlett
  9. Ja, det var virkelig en stilig gjeng! Hvem er det som kommer på slikt, lurer jeg på? Artig!

    SvarSlett
  10. Alt det du får laget hi hi. Disse var skikkelig søte...i dobbel forstand kan jeg tenke meg;)
    Ha en fortsatt fin romjul:D

    SvarSlett
  11. Artig tips !
    de ble jo kjempe søte. Sikkert veldige søte og gode på smak også !
    Ønsker deg gode romjulsdager videre. Klem

    SvarSlett
  12. Herlig!!! Og gøy! :)
    Så flotte bilder fra noe av ditt enormt kreative år! Jeg er nesegrus av beundring, Barbro, for hva du lager. Tusen takk for alle flotte og inspirerende innlegg hos deg i 2010! Jeg ser frem til å følge deg videre i 2011!

    GODT NYTT ÅR!

    Klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett
  13. Så stilig, blir nok et skikkelig sukkerkick på de som spiser disse flotte snømennene.

    Ønsker deg en flott torsdag, klem ann helen

    SvarSlett
  14. Festlige! Kan nesten smake hvor utrolig søte de må være.
    Julebukker, ja der minnet du meg om noe. Må kanskje fikse noe å ha liggende. Men det er få som går julebukk her i området hvis jeg ikke får "jaget" sønnen ut...

    SvarSlett
  15. Dette var jo et skikkelig søtkick. Tøffe snømenn dere har laget. Ønsker dere en fin nyttårsfeiring.
    Klem

    SvarSlett