mandag 3. januar 2011

Den skal tidlig krøkes...


Her er den lille, søte barnesymaskinen fra Janome jeg (etter mye leting) fikk tak i til jul til Sara. Jeg ble hoppende glad da jeg endelig fant den på nettet, for den er visstnok gått ut av produksjon. Var jo litt spent på om den falt i smak hos veslesnuppa, men det gjorde den:-) Og hun var strålende fornøyd med å få fri fra SFO i dag for å være hjemme med mamma og ha sydag.


                                            Den skal tidlig krøkes...


Vesle snuppemor  sydde en liten pose til de fine såpene hun fikk til jul,


og ny pute og dyne til bamsen. Og det var sydame Sara så fornøyd med at hun tok fri resten av dagen:-)


Ha en fin mandag!


22 kommentarer:

  1. Gratulere med ny header:))

    Heldige Sara:), den symaskinen var jo veldig lekker da:) Gøy at hun får prøve seg, og kjekt at de lærer at det er gøy å kunne lage egne ting:))
    Og heldig er hun som har en så flink og dyktig lærer:))

    Nyt dagen videre skjønne snille du:)

    SvarSlett
  2. Kan tenke meg at den skjønne prinsessen var fornøyd ja... Ikke lenge før hun tryller frem den ene uglen etter den andre tenker jeg..

    Ha en fin start på ny uke og nytt år!

    Klem

    SvarSlett
  3. Maskina var virkelig kjempefin, helt i en liten syerskes smak kanjeg tenke meg! Snuppa har jo allerede gjort en flott jobb så at hun har talent er det jo ingen tvil om ;-D

    Tenåringen her har aldri intresert seg for søm,
    men jeg begynte litt seint selv så det er enda håp;-)

    Ha en fin dag!

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  4. Skjønner godt hun ble fornøyd med den gaven, tilogmed rosa og jentete;) Så gøy at dere kan sy og kose dere sammen:D

    SvarSlett
  5. så fint og så flink hun er!

    SvarSlett
  6. Så morro! Jeg fikk også symaskin tidlig - og hadde masse morro med den :)

    SvarSlett
  7. Så søt! Ser at hun allerede knuser meg i symaskinferdigheter... ;-)

    SvarSlett
  8. Så moro!! Tenker dere får mye glede av den der begge to - for nå blir det sying på både mor og datter!! Og spisestuebordet må vel forlenges med en plate kanskje, for det var jo allerede fullt av dine syting, etter som jeg har forstått det? Kos dere masse! Klem!

    SvarSlett
  9. Kos med symaskin! Sofie har hatt den der i noen år, men etter jeg kjøpte meg ny symaskin, foretrekker hun den gamle "voksenmaskinen".

    Det blir spennende å se om hun blir en vasekte syerske i løpet av året!

    SvarSlett
  10. Så artig! Jeg har en gammel sveivesymaskin etter min bestemor, den liker mine barn å bruke.

    SvarSlett
  11. Å, så heldig hun er! Det var litt av en lekker symaskin for en liten prinsesse. Og så flotte ting hun har sydd!

    SvarSlett
  12. Kjempe søt prinsesse som sitter å syr....flink er hun også.Det er bare å la de prøve seg.
    I dag er fri dagen min bruktpå jobb til planleggingsdag...skulle helst vært hjemme å sydd.
    Ha en fin ettermiddag

    klem

    SvarSlett
  13. Så morro! :O)

    Min datter fikk en (ikke fult så fin som deres) barne symaskin til jul av sin farmor for noen år siden...men jeg tror hun har brukt den tre ganger...ingen suksess akurat..men, men..*ler*..
    Vi kan jo ikke like det samme alle sammen :O)

    Ha en fin ettermiddag,
    klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  14. Kjempe fin symaskin og så morro at hun liker å sy :O) Blir sikkert like flink og kreativ som sin mor :O)Den nye header`n din var kjempe fin !!! Nå har jeg og prøvd å lage meg blogg,men den er langt fra ferdig. Kan for lite data enda:O) Ha en strålende dag !!! Hilsen Hege :O)

    SvarSlett
  15. ÅÅÅ hellandussen så søøt symaskin - ønsker meg den selv jeg:-D
    Og KJEMPEKJEKT når ungene viser interesse for å skape ting selv!
    Ha en fin kveld vennen,
    klem H.

    SvarSlett
  16. Så flott at veslejenta får prøve seg. Mange barn vokser opp uten en symaskin i sitt hjem. Jeg tok fram symaksinen på SFO en dag, og da skal jeg si jeg følte med attraktiv. Jeg hadde barn på alle kanter som ville beundre vidunderet og se hvordan den virket. Jeg trodde nesten ikke mine egne ører, da jeg forstod at de fleste av dem ikke hadde sett en symaskin i bruk. Men jenta di er heldigvis ikke i denne kategori.

    SvarSlett
  17. Et riktig godt nyttår ønskes deg og dine! :) Så koselig med symaskin - mener jammen å huske at jeg hadde en liten symaskin da jeg var lita også....skal lure på hvor den har tatt vegen...mener å huske den var av plast og ikke på langt nær så fin og forseggjort som denne!

    Klem

    SvarSlett
  18. Å, så heldig hun er! Tenk å få sin egen fine lille symaskin, da! Og så flink mamma til å lære henne opp! Dette må bli en suksess :)

    SvarSlett
  19. Vel vel... tusen takk for de søte kommentarene, men noen dronning er jeg nok ikke! Kanskje du kan kjøre noen kurs for Sara og meg?

    Det hadde vært kjekt med en sykveld i hvert fall, trenger litt påfyll kjenner jeg. Og kanskje mest av alt en ny symaskin!

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  20. Som mor, som datter. Hun viser virkelig gode takter, og så heldig hun har en mor med tålmodighet, kunnskap og stort stofflager.
    Jeg lette litt etter symaskin til vår sjuåring, men ga opp. Ja, ja, er vel ikke lenge til hun kan overta min så jeg kan kjøpe meg en med enda flere sømmer og finesser, he he.

    SvarSlett
  21. Herlighet så skjønn...
    Både symaskinen og jenta.
    Skal tidlig krøkes ja, tenker hun skal bli en suuuper sydame om noen år.
    ogSå koselig å ha sydag sammen da.
    Kos dere videre.
    Klem

    SvarSlett
  22. Hei!! Tenk så fantastisk å få sin egen lille Janome!! Håper den er laget sånn at den virker bra også! Rart de har sluttet å produsere dem!? Det er i den alderen de må begynne å lære å sy!! Håper hun fortsetter!! AnneK:-)

    SvarSlett