fredag 25. mars 2011

Tilbehør



For oss som har både store og små gutter, så vet vi at utvalget av gutteklær har bedret seg betraktelig i løpet av årene, selv om det ikke på noen måte kan matche utvalget av jenteklær. For ikke å snakke om alt det flotte tilbehøret man finner til jenter. Der er det jo ennå noe begrenset når det gjelder gutter, men stilige halstørkler får man ofte tak i, og disse synes jeg er fine til å piffe opp et antrekk til minstemann.


Halstørkler trenger man slett ikke gå og kjøpe, de kan man enkelt lage selv. Ikke trenger man store stoffbiten, og fort går det.


Er du av den veldig utålmodige sorten, sånn som jeg, så kan du bruke en stoffserviett/ brikke (denne er fra New Home), og dele den i to. Da trenger du bare å sy en en fald på den siden hvor du har klippet. Blir det for lite stoff å knytte med, så kan du sette i en trykknapp. Selv om man vil at minstemann skal se fjong ut, så er det jo greit at han får puste også...


I mangel av prøvekanin, så får denne bamsehunden være modell for anledningen:-)


Og sannelig ble det ikke et tørkle av kjøkkenhåndklet fra i går og...

Ønsker alle sammen en riktig god helg!

12 kommentarer:

  1. kjempesøte :) har en spirende syerske i meg og da trenger jeg disse enkle prosjektene å starte med ;)

    SvarSlett
  2. Stilige halstørklær, sånne fekk eg lyst til å lage:))

    SvarSlett
  3. Så fine de er :) både halstørklene og bamsen!!
    Ha en fin helg
    Eva

    SvarSlett
  4. He-he;) Greit at han får puste, ja! Så flotte de ble! Jeg hadde imidlertid aldri fått noe sånt på min gutt. Prøvde for noen år siden, men han vil rett og slett ikke ha noe "ekstra". Fint for deg at David vil:) Ha en fin helg! (Hører rykter om noe bilgreier, kanskje vi sees? ) Cathrine:)

    SvarSlett
  5. Jeg hadde vel brukt en papirserviett...

    SvarSlett
  6. Jeg får altså ikke guttene mine til å bruke tørkler. Helt umulig.
    Første puta under her ble jo superfin.
    Ellen:)

    SvarSlett
  7. Supersøte. Tenker jeg må se om jeg ikke får fram symaskinen igjen snart. Det er en stund siden sist, men nå som magen er nesten borte, kan jeg jo gjøre ett forsøk igjen.
    Takk for tips. Det er en fornøyelse å følge deg, som er så utrolig kreativ og flink. En av mine absolutt favorittblogger ;)
    Klæmer til deg.

    SvarSlett
  8. Kjempefine Barbro!
    Jeg er i live..,
    -innom for å ønske deg en riktig god helg!
    Klem, H.

    SvarSlett
  9. Fine pastellfarger! Kreativiteten din er ustoppelig, Barbro ;) Ha en god helg!

    Klem :)

    SvarSlett
  10. Smart med slikt halstørkle da, vakre farge, men du.. wow, så lekker pute!! mektig imponert!! så smart å bruke kjøkkenhåndkle:)) Dette må jeg bare forsøke meg på, men slik konvolutt lukning bak er det avansert eller??

    Klart du finner postsekker på nesttun, spør pent og blunk litt ekstra så ordner det seg nok for snille piker;))

    SvarSlett