onsdag 25. mai 2011

Til pynt og til nytte



Det er kjekt å ha slektninger av det bereiste slaget, siden jeg ikke akkurat er så bereist selv. Ja, bortsett fra vår årlige Bergen - Harstadtur. Det er nemlig ikke så mange vestlendinger som har vært nord for Trondheim.


Men Malaysia er jo en smule mer eksotisk da. Der har jeg imidlertid aldri vært, men det har tanten min en gang i tiden. Og med seg derfra hadde hun disse stemplene, som opprinnelig er brukt til stofftrykking.

Nå er jeg så heldig at jeg har fått overtatt de. Stemplene (eller hva man nå skal kalle de) er utrolig dekorative og flotte som de er, og kan fint brukes som en del av interiøret, men jeg måtte jo prøve de ut til det de er ment til, og gjøre et par prøvetrykk.


Dessverre fant jeg ikke igjen rullen min, så jeg måtte pensle malingen på. Jeg tror resultatet hadde blitt enda litt bedre med rulle, men øvelse gjør forhåpentligvis mester, og jeg tror at de sikkert blir flotte å bruke f. eks. på en pute eller duk. Akkurat nå ser jeg for meg at jeg kommer til å gå litt berserk med trykkingen, og at jeg kommer til å trykke på alt jeg kommer over, så ikke bli overrasket om det kommer en hel kolleksjon med blomster- og påfugltrykk:-)

6 kommentarer:

  1. Åh for noen nydelige stempel!!! Du er super heldig og jeg gleder meg til å se resultaten. Jeg vil bare tipse om at du kan prøve å lage deg ei stempelpute av skummgummi eller noe lignende som du har stoffmaling på, brukte det i allefall da jeg en gang i tiden laga potettrykk. Stempelputen hjalp til å fa et jevnt lag med maling.
    Lykke til!
    Og gratulerer med overstått hvis du har hatt bursdag!
    klem

    SvarSlett
  2. Gratulerer med vel overstått fra meg også! Nydelig pyntet og flotte blomster og alt. Og gleder meg til å se kolleksjonen med stempeltrykk fra Malaysia! Det blir sikkert kjempeflott!

    SvarSlett
  3. Det var nokre fantastiske flotte stempler du har fått etter tanta di.
    Så masse kjekt og spennande du kan bruke dei til.
    Klem H

    SvarSlett
  4. heisann så fine stempler! du hvis du en dag finner ut at du skal lage noe i leire eller keramikk så er går det sikkert an å lage noen avtrykk med like da og:) hehe er spent på hva som kommer her på bloggen din med ferske avtrykk:) Ha en fin kveld!!

    (takk for kommentaren hos meg) :D

    SvarSlett
  5. Åj, så fine de var;)
    De kan du bruke til masse flott vettu, du som er så kreativ;))

    I dag er jeg innom for og fortelle at du var en av vinnerne på mitt gavedryss denne gangen;))
    Send meg din adresse til frustrert@frue.no, så sender jeg den videre til Tuva's hus og du får lekker teboks i posten;))

    Klem Line

    SvarSlett