søndag 12. juni 2011

Lilla retro


Jeg har sydd mange av de fine snurreskjørtene (bildet under) fra Barn igjen, og lurt på å forstørre mønsteret opp i voksenstørrelse. I går gjorde jeg et forsøk.


Skjørtet består av seks like deler, og det er lett å lage skjørtet altfor stort - for hver del ser jo så liten ut... Jeg måtte gjøre en del justeringer før jeg ble fornøyd. Og enda tror jeg at jeg skal justere litt til på mønsteret hvis jeg syr flere.

Det ble et snurreskjørt i lilla retrostoffer til mor. Ikke så stilig med svart strømpebukse og svarte ballerinasko til akkurat, men bildene er tatt på morgenkvisten, og da er vi liksom ikke så veldig presentable og stylet her i huset. Sara på 6 1/2 har hjulpet sin mor med å ta bilder, så hun fikk dessverre ikke med ribben øverst på skjørtet. Kanskje like greit forresten. Etter all kakespisingen de siste ukene, så er det jo ikke akkurat en bikinislankmidje man har å vise fram...

Ha en fin dag!

8 kommentarer:

  1. De er så fine disse skjørtene dine... Håper jeg kan få låne mønsteret når du er i mål, kanskje dette er noe selv jeg kan klare..

    Ha en finfin søndag!

    Klem

    SvarSlett
  2. Fint og flott! Jeg får bare flere og flere prosjekter til sommerferien, når jeg får fritiden min igjen. Puh, det kommer til å bli travelt...

    SvarSlett
  3. Det ble flott ;) Fine farger også.

    SvarSlett
  4. Så fine skjørt! Jeg har også sydd mange av disse snurreskjørtene - men da til barn. Kanskje jeg prøver meg på et skjørt til meg selv?

    SvarSlett
  5. Flotte farger! Da er det bare å svinge seg i dansen;)
    Nyt kvelden, klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. Veldig fin og inspirerende blogg du har. Jeg har lagt meg til som følger og titter innom igjen :0)

    SvarSlett
  7. Flere prosjekter ferdig siden jeg var innom deg jo. Du er bare driftig altså. Nydelig skjørt og fine lapper under.
    Natt natt fra meg
    Randi

    SvarSlett