torsdag 22. september 2011

Høst- og vinterkolleksjon


Av en eller annen grunn, så vokser ungene som bønnestengler i løpet av sommeren, og når man kommer hjem etter ferie så har de vokst i fra halvparten av garderoben. I tillegg så må man gjerne investere i nye vintersko og nytt yttertøy til vinteren. Ja, og så nytt regntøy og nye støvler og, for det har bønnespirene selvfølgelig også vokst ut av.

Mor forsøker naturligvis å være både snusfornuftig og økonomisk i sine innkjøp, men av og til så blir ting litt dyrere enn man hadde tenkt (to tilfeldige eksempler fra veslesnuppas høst/vinterkolleksjon illustreret over her...)

Disse innkjøpene kan imidlertid rettferdigjøres ved at snill farmor i nord årlig bidrar med solid votte-, sokke- og strikkeklærkolleksjon, i tillegg til at mor sjøl har strikket luer til sine barn. Noe som både er miljøvennlig og økonomisk. Ja, jeg er forresten nesten helt ferdig med strikkejakken og, som veslesnuppa skulle ha på seg første skoledag (kremt, kremt).

Dermed kan altså både vintersko og boblejakkeinnkjøp forsvares økonomisk og, siden jeg har spart så mye på alt det andre. I følge mine regnestykker, så går jeg faktisk i pluss:-)

Ha en fortsatt fin dag!

12 kommentarer:

  1. He-he, klær er dyrt- Måtte kjøpe noe nytt til både gubben og meg, for vi skal ut på to weekend turer, og vi kan jo ikke ha noe av at dangelbæra til gubbe-lille faller ut av redet:DDDD Så da måtte han ha seg en sort ola-bukse og noen skjorter, + sokker (som voksne sønner allerede har stjælt) og truser. Det blir så himla dyrt, bare en tur innom Dressmann. For ikke å glemme det jeg kjøpte, altså en bukse og et par overdeler/ kjoler. Ups..... det snakker vi ikke så høyt om, he-he og sko....... høstsko.... huff og huff. Sist lønning måtte jeg handle litt ull-undertøy til lille Mini-barnebarn, koster en hel formue. Må sette i gang strikkepinner, for å produsere noen gensere og luer:DDD Og ølvotter til gubben, til vi skal på fjellet. En ølboks på Gaustadtoppen, smaker sikkert godt, og da trengs det øl-votter:DDD Klemz grethe

    SvarSlett
  2. Nydelig farge på både sko og jakke :) Sånn vil jeg også ha...

    SvarSlett
  3. Synes regnskapet ditt hores veldig fornuftig ut, jeg!

    SvarSlett
  4. Hihi, jeg kan tenke meg at du går i pluss, ja! Det gjorde jeg også i gårkveld da kjøpesenteret hadde nattåpent og mange fabelaktige tilbud ;)

    Det er flott at man er litt bevisst på hva man kjøper og erstatter i tide og utide, men du kan jo absolutt ha verdens reneste samvittighet - så flink du er til å ordne i stand selv! Selv om jeg ikke er så liten lenger får jeg fortsatt hjemmelagde selbuvotter og tøfler et par ganger i året av min mormor, og det er ingenting som varmer bedre! Både bokstavelig talt og i affeksjonsverdi. Hurra for egenproduksjon!

    SvarSlett
  5. Du er jammen meg like god i matematikk som meg, du! Folk bør være veldig glade for sånne som oss - det er faktisk vi som får de økonomiske julene til å gå rundt her i landet. Det er jeg rimelig sikker på..

    Gule Hunter til halv pris hos Friends i dag, om du lurer på hva du skal bruke overskuddet på. ;-)

    SvarSlett
  6. jeg tror jeg følger din måte å regne på, men jeg må trekke ifra at jeg ikke er så heldig som har noen som strikker til guttene mine. Bør vel egentlig begynne selv, har store planer men det har jeg med så mye.

    SvarSlett
  7. så fine klær :o)

    ja, jeg skal på frokosten og messen - så vi treffes helt sikkert!!

    Klem til deg.

    SvarSlett
  8. :D Ja dette må da bare gå i pluss. Flotte klær i herlige farger. Du skriver så godt!! :) God helg. Klem Merethe

    SvarSlett
  9. Jeg registrerer at våre døtre kan se vinteren i møte med like støvletter, og til forveksling like kåper/jakker. Vi har jamen god smak!

    SvarSlett
  10. Flotte nyinnkjøp! Hjarta du har sydd er nydelege! Og flott strikk. ;)

    SvarSlett