onsdag 21. desember 2011

Det er fremdeles en del igjen før julefreden kan senke seg, men for hver dag blir listen litt kortere. Egentlig så er det mye to skritt fram og ett tilbake, for plutselig får man julekort man ikke hadde regnet med, eller det dukker opp uventede pakker i posten. Det blir som å skynde seg langsomt.

Juletre har vi i i hvertfall sikret oss. Det lille juletreet i hjørnet er ungene sitt. Mor har imidlertid tyvlånt treet i anledning julebesøk. 

Da jeg var liten hadde broren min og jeg også juletre på rommet - som de eneste i gaten. Det var stor stas, og vi syntes vi hadde verdens snilleste mor. Nå skal det sies at min mor ikke akkurat lot oss få ha det ut av sin godhet, nei, det var mest for å slippe å ha metervis med glanspapirlenker, julekurver og annen mindre flatterende julepynt på treet i stuen... 

Sånn sett skal både barnehage og skole til ungene ha honnør for at de lager mye flott julepynt.


Julemus på skjenken og tovet engel i hyllen tåler fint å stå framme i lyset:-) Men jeg innrømmer at jeg sliter litt jeg og med glanspapirlenkene... (Neste år får det bli lenker med PIP tapet og Blafrepapir *ler*.)


Da er hjemmedekorerte blondeservietter mye bedre:-) Ungene har laget noen med bilde av seg selv på og, og de synes jo selvfølgelig mammaen er superskjønne, selv om de med bambier og engler egner seg bedre til blogging.

Ha en fin dag!

10 kommentarer:

  1. Flott julepyntet hjem dette!! :-)
    Jeg er nok mer blant de mødrene som synes det er koselig med både piperensernisser, skjeve lenker og skjeløyde engler med glorien på snei, men så er jeg heller ingen interiørblogger. ;-)
    Ønsker deg en riktig riktig good jul iallefall, enten lenkene er "bortgjemt" på barnerommet eller ei! :-)

    SvarSlett
  2. Så julekoselig dere har det da.
    Begynner visst å haste litt for min del...
    Ha en god jul!

    SvarSlett
  3. Ser det begynner å bli jul i stua hos deg.
    Ønsker deg en riktig avslappende og fredfylt høytid.

    SvarSlett
  4. Så me flott julepynt! Vi har ikke kjøpt noe tre ennå, men vi har ihvertfall funnet fram litt julepynt...

    SvarSlett
  5. Så julekoselig det er hos deg:)

    Vår felles venn har lovet at neste gang du har marked skal jeg få være med:)
    Du lager så mye fint!!!

    Ønsker deg en riktig GOD JUL:)
    Juleklem Mari

    SvarSlett
  6. :) jeg har hatt mange slike lenker på juletreet som ungene laget. Men det var en del hvite lenker ;) Har enda dorullnisser og slike ting, men må innrømme at de ligger godt nedi esken sin. Nå er det barnebarnas selvlagede pynt som gjelder :) noe barna er storfornøyd med. Ja tenk...jul igjen. Vil ønske deg en god jul og et godt nytt år. Og takk for mange flotte ,artige innlegg fra deg. Kos å besøke bloggen din. :) klem Merethe

    SvarSlett
  7. koselig=) vi har enda ikke fått hjem noe lenker (bank i bordet) men det kommer vell hehe
    du må ha en fin dag=)

    klem Yvonne

    SvarSlett
  8. Hei, supermamma!
    Du ordner og styrer så jeg blir nesten litt rørt, jeg!
    Jeg ønsker deg en rolig og givende jul på alle måter, deg og alle dine!
    Klem fra nord!

    SvarSlett
  9. Skikkelig julestemning å tite innom deg! Så mye fint :)

    Jeg prøvde i noen år å holde det verste selvlagede/barneproduksjonsrælet unna, men ga opp etter en stund. Nå får absolutt ALT plass!! Og det er egentlig ganske genialt for da drukner det meste i seg selv, og jeg innbiller meg at det hele har et snev av sjarm over seg. Håper jeg.. ;)

    Ønsker deg og dine en riktig så fin og god jul, og gleder meg til å følge deg videre i 2012!!

    SvarSlett
  10. Masse fint å hvile øyet på her. I kveld har vi pynta tre og alt i boks så og si.Ønsker deg en god jul.
    Klem

    SvarSlett