torsdag 19. januar 2012

Blå - blåere - blåest

Veslesnuppa synes for tiden at blått er hot, og har et intenst ønske om blått rom. Noe blått rom blir det imidlertid ikke, men jeg har lovet at skrivepulten skal males blå, og da snakker vi ikke pastellblå altså. Nei, litt mer kongeblå. Mor får frysninger av slikt.
 Det gir nemlig veldig flashback til huset vårt sånn det så ut på visningsdagen. GRØSS OG GRU!! Jeg kan love at det ikke er så mye som en flik igjen av denne blåfargen i huset i dag, men den sitter som spikret fast i minnet...


Jeg tror vi må kompromisse litt til, og bli enige om en litt mer diskret variant. 


Litt mer som dette kanskje? 


Jepp, med sånne blåfarger kan til og med mor synes at blått er hot.

Jeg tror jeg iler ned til malebutikken nedi gaten her og henter flere fargeprøver....

10 kommentarer:

  1. Sjarmerende innlegg 1 :)
    Har selv vært igjennom utrolig mange ønsker og varianter av barnerom og skrivepulter. Nå er prinsessa mi blitt 19 år så i fjor måtte vi male den hvit og lage god hylleplass over til sminke o.l.
    Selvfølgelig vil de ha sterke farger i en viss alder. Minnes godt DET dillemma.
    Lykke til med kompromiblåfargen!
    Hilsen Tove

    SvarSlett
  2. Blått er flott ;) Jeg er ikke noe glad i blått i det hele tatt, så føler med deg, hehe. Godt det finnes lysere blånyanser som heller litt mot turkis ;) *♥*

    SvarSlett
  3. He he - traumatiske opplevelser kan sitte i lenge :-D Dere kommer vel frem til noe som begge blir fornøyde med, tenker jeg - gleder meg til å se kompromisset :-))

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  4. Hahaha, er veldig enig med mor altså:)
    Den kongeblå fargen er jo IKKE fin!!
    Ikke på interiør i allefall, jeg er ganske glad i den på klær ♥
    Men den lyseblå er kjempefin:)

    SvarSlett
  5. Hi, hi skjønner godt at du har fått din dose av den blåfargen...
    Men de siste bildene har jo lekre farger, så håper du får din datter med på laget ;)
    Lykke til.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  6. hoho, skjønner at det kan bli mye blått! Men blå detaljer kan jo bli superfint. Jeg gleder meg til å se!
    Ja, kjøp deg en sjokolade og om du finner en gullbillett så ikke si det til meg, for da kan det hende jeg begynner å grine. hehe. Kos deg på hytten!!

    klem

    SvarSlett
  7. Blått er jo flott:O)..men kan bli tung i de mørke nyansene;) Tenker dere blir enige;)
    Kos dæ mot helg, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  8. hehehe... vi hadde blått kjøkken.... skikkelig nydelig, not!!

    SvarSlett
  9. Jeg har full forståelse for at du er traumatisert når det gjelder blått.
    Regner med du klarer å overliste prinsessa når det gjelder fargen. Jeg heier på deg.
    Ellen :D

    SvarSlett
  10. Vi har hatt to blå kjøkken, ett av dem frivillig. :-) Samtidig som vi hadde gul stue og grønn gang. Det var tider det.

    SvarSlett