søndag 22. juli 2012

Fra utpakking til ommøblering

 I går begynte vi å pakke ut etter ferien, og mens vi holdt på å legge klær og ting og tang på plass igjen i skapene, så fant vi ut at vi burde ordne litt på soverommet. Etter å ha ryddet litt, fant nordlendingen ut at vi burde prøve å ommøblere litt også. Nordlendingen mente det ville bli mye luftigere og finere hvis vi snudde sengen og flyttet den inntil veggen. Jeg elsker jo å ommøblere og flytte rundt på ting, så jeg var ikke tungbedd om å hive meg rundt.

Da sengen var snudd, fant nordlendingen ut at vi egentlig hadde plass til enda et dobbeltskap inne på soverommet. Her var det bare å smi mens jernet var varmt (hvor ofte får man sånne muligheter liksom??) Jeg var ikke sein om å finne fram et målbånd for å kontrollmåle, og jammen var det ikke god plass til et skap til. Skapplass får man som kjent ikke for mye av.
Det fine med nordlendingen er at når han først får en ide, så er han ikke sein med å få den ut i livet, og han hadde knapt tenkt tanken før han var på vei til Ikea sammen med de to eldste. Og siden mannen var i et sånt godt lune, så ymtet jeg frampå at det hadde vært kjekt med en hylle over sengen og.


Nordlendingen var lydhør, og kom hjem med hylle og han. Egentlig en kjøkkenhylle fra Ikea, men jeg syntes den var stilig og akkurat slik jeg hadde tenkt. Det er mannen sin det:-) Hyllen måtte umiddelbart styles med reinsdyrgevir fra hytten til svigers,


og et par gamle sodaflasker. Som forøvrig er supre til å bruke som smykkeholdere. Midt i blinken til å ha armbånd på.


Så får det heller være at jeg ikke fikk sengeteppet jeg ønsket meg. Nordlendinget tvilte på mine husmorevner når det gjaldt daglig sengeoppreing og mente at sengeteppe var en tvilsom investering.



Men en stor, fin bomullsduk duger sannelig som sengeteppet det og. En brettet hvit duk nederst ved sengeenden gir en litt sånn hotellfeeling, og det kan jo passe bra i disse ferietider:-)

Ha en fin kveld!

11 kommentarer:

  1. Oi, ble jo kjempefint jo!
    Herlig med forandringer av og til! :)
    Blir nesten som et nytt rom vettu!
    Og slettes ikke dumt å ha en enig og så medgjørende halvdel, der er jeg og heldig!! :)

    Kos dere på hotellrommet :)
    KLEM

    SvarSlett
  2. Så fint soverommet blei med litt forandring og det er så kjekkt når den andre halvdelen er med på det,då er det alltid ein fryd:)me har malt stove og kjøkkengulva kvite nå og det var mannen som meinte at det var finest med heilt kvitt,kjempegreit så slapp me å være uenig om fargen,hihi:)
    Fin kveld til deg!
    Klem

    SvarSlett
  3. Det ble veldig fint :) Liker også godt nattlampene deres. Hvor har dere kjøpt dem?

    Ønsker dere en delig sommer :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Katrine!

      Lampene er kjøpt hos Living i Laguneparken.
      En riktig god sommer til deg og:-)

      Slett
  4. He he, ja det er en herlig følelse å smi mens jernet er varmt gitt:)
    Fint ble det iallefall:)
    Hvor kjøpte dere skapet? Et slikt kunne jeg også tenkt meg:)
    Ha en fin kveld;)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  5. Hei, hei Barbro :) Synes det ser veldig lyst og trivelig ut på soverommet deres, en fryd å våkne og sovne der. Flott interiør. :)

    SvarSlett
  6. Så fint soverom,og for ein snill nordlending ;) sov godt i ditt "nye" rom! :)

    SvarSlett
  7. Nordlendinger er jammen gode å ha av og til;) Da får du plass til litt nytt tøy på sommersalget også da, hi,hi...

    SvarSlett
  8. Så herlig lyst og fint soverom dere har. Godt med ekstra skapplass.

    SvarSlett
  9. Hei du!! Lenge siden sist...! Jeg blogger på fotobloggen min for tiden, og har tatt ferie fra alt annet i bliggverden: )

    Så flott dere har det! Ikke verst å få gjort så mye når man egentllig bare skulle pakke ut: ) Ble kjempefint!
    Leste meg litt nedover på bloggen, og må le av moskusinnlegget! Er ikke alle som får se det i grøftekanten: )
    Fortsatt god Sommer!! KLEM!

    SvarSlett
  10. Wow! Så fint det vart! Du treng ikkje bu på hotell når du har ein sånn soveplass! :)

    SvarSlett