lørdag 23. februar 2013

Sol ute, sol inne


Jeg hadde ikke akkurat sett for meg terrassekos i februar, men da solen skinte fra skyfri himmel i dag og temperaturmåleren viste hele 15 grader i den lune solkroken - da fant mor det for godt å innvie terrassesesongen.


Ungene syntes det var stor stas å spise vafler ute på terrassen og var mer enn behjelpelig med å dekke på bordet. Litt fint måtte vi gjøre det på denne særdeles vårlige dagen, så det var fram med blondeduk og ut med blomsterfylte vaser. Her var det ingenting å si på vårfølelsen i hvert fall:-)


Og vafler smaker ekstra godt ute i det fri... Ikke verst å starte utesesongen i februar. Det lover jo godt for fortsettelsen:-)


Med vårlige tendenser ute, så er det kjekt å ha det litt vårlig inne også.


Jammen er det deilig å gå lysere og varmere tider i møte:-)



5 kommentarer:

  1. Så deilig og så fjernt... i alle fall for oss som bor på det indre østland hvor sneen ligger i en meters høyde i hagen og ellers i digre hauger rundt forbi... Men ellers gleder jeg meg over at sola endelig har begynt å varme igjen i alle fall :)

    SvarSlett
  2. Skjønner godt at dere benytta dere av vårdagen og flytta vaffelspisinga utendørs ja :-) Gleder meg til våren jeg :-D

    Ha en fin søndag - klem Siv

    SvarSlett
  3. Åh hvor er I heldige. København er her til morgen dækket af sne, men meteorologerne på TV lover mildere vejr den kommende uge. Jeg håber:-) Og håbet og længslen bliver ikke mindre, når jeg ser billederne i dette indlæg.
    Kate

    SvarSlett
  4. Hi, hi, dette var kjente takter, og jeg tror nesten at Nordlendingen og Bygårdsmannen må ha samme opphavet - i hvert fall er de heeelt like i tenkemåten når det kommer til servietter og annet "tull"! En dorull på bordet kommer man langt med, som det av og til lyder her! Men da er det satt på spissen! Når bordet er klart og pyntet, synes han i grunnen at det er fint han også! Typisk mannfolk?!!

    Med ønske om en flott søndag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  5. Åhh så herlig, jeg tror jeg kommer på besøk:-D

    SvarSlett