onsdag 13. februar 2013

Surr i vei



Hårbøyler er hyppig brukt av veslesnuppa, og vi har en del av de. Innimellom går de jo litt opp i limingen, pynt faller av, og de ser en smule shabby ut. Da er det på tide med en liten makeover. 

Hårbøylen over her trengte definitivt en liten oppfriskning.


Jeg fant fram en rull med hvitt sløyfebånd som jeg limte på i ene enden av bøylen. Deretter surret jeg sløyfebåndet stramt rundt hårbøylen og limte det til slutt i andre enden. Sløyfebåndet ble surret utenpå det andre for at hårbøylen skullle bli mykere og mer behagelig å gå med.


Så tok jeg og laget en liten sløyfe som ble limt på toppen og pyntet med en hvit perle.


Varer neppe evig denne heller, men nå kan den nå brukes en stund til:-)

3 kommentarer:

  1. Åhhh. Nå ble jeg innspirert gitt!! Kjenner symaskinen gasser på og stoffene hopper i kassen sin. Nå må jeg få ut fingern og sy, sy, sy. Takk for innspirasjon. Du er herved på min bloggliste:)

    SvarSlett
  2. Nydelig,
    til en liten prinsesse :)

    SvarSlett
  3. God ide! Skal ha det i mente når tulla vår blir stor nok til å bruke hårbøyle :)

    SvarSlett