onsdag 15. mai 2013

Prioriteringer og sånt



Det vaskes og skures, ryddes og ordnes til 17. mai  -  både inne og ute, og hele familien er med og pynter.


Jeg pynter på min måte,
(Gresset må ha litt lengde for at det skal bli vellykket:-))
mens nordlendingen pynter på sin måte...

Som vanlig er jeg seint ute med å finne fram sølvet til bunaden, og ikke har jeg noe sølvpuss i hus heller, så da ble det godt, gammelt kjerringråd med å la sølvet ligge i varmt vann med aluminiumsfolie og salt. Det funker slett ikke så verst når man gnir litt med en tørr klut etterpå:-)


Om ikke sølvet er pusset helt etter boken, så er i hvert fall hyller og stæsj gnikket rene. Det vil si, stæsjet har fått seg en tur i oppvaskmaskinen. Vi liker å gjøre det enkelt:-)

Fine ranukler fikk jeg forresten av blomsterhandleren på Nesttuntorget, bare fordi de var litt på hell. Men ikke verre enn at de holder til 17. mai.


Akkurat nå står nordlendingen og gjør rein varmepumpen til nasjonaldagen. Det er bare å fastslå at vi prioriterer en smule forskjellig *ler*.


Er du i rute til 17. mai?

9 kommentarer:

  1. Hihi, artig det på gresset ;)
    Nydelige bilder! Ser ut som dere er godt i rute.. her står huset på hode men vi skal ikke være hjemme 17.mai, så konsentrer meg om å pynte på utsiden istede ;)

    Ha en knallfin Torsdag og 17.Mai!
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  2. Her er ingenting klart til i morgen. Vi skal være hjemme og se tog på tv`en. Ingen kjente barn i toget i år,så da ser vi ikke poenget. Blir grilling og avslapping. Men huset skal vaskes og jeg sitter her og gruer meg. Har mer lyst til å sy.;)

    Kult innslag på gresset!:)

    Kos dere i morgen!

    Klem fra Meta

    SvarSlett
  3. Du, jeg har nok en helt annen standard enn deg, så jeg er i rute. Her er det ikke mye styr før 17. mai. Vi er jo for det meste ute av huset denne dagen.
    Jeg plant litt sommerblomster i går. Er veldig fornøyd med selv for at jeg fikk gjort det :)
    Det med plena var jo genialt. Vi har i vært fall høyt nok gress. Og får vi kjøpt ny gressklipper i dag, må det prøves.
    Ha en strålende 17. mai.
    Ellen :)

    SvarSlett
  4. Så flott det er hos deg! Det ser så absolutt ut som du er i rute til den 17.! Vi skal heldigvis ikke være hjemme i år, ei heller har vi bunader, så her har vi et avslappende forhold til alt sammen :) Det er kun litt mat som skal lages og medbringes. Ha en riktig fin 17. mai!

    SvarSlett
  5. Hahaha så kult! Utrolig stilig på plenen:-) Og den hyllen din? I LOVE IT! Det er bare så vakkert hos deg - du må gjerne ta turen opp hit også:-p

    SvarSlett
  6. Kjenner igjen dette både fra pappa og fra samboer. Det er 1 time til gjestene kommer, så da er det viktig at det blir ryddet litt i garasjen... og sånt! :) De føler vel at de må bidra og vet ikke helt hva de skal ta seg til inne, så da gjør de et eller annet annet de vet MÅ gjøres før eller siden :)
    Jeg har også funnet ut at det treet vi har utenfor kjøkkenvinduet vårt faktisk er et plommetre, så jeg skal lete på sidene dine etter gode oppskrifter når/hvis det kommer plommer der i år! Gleder meg til det blomstrer her.. ikke helt der ennå.... Ha en riktig god 17. mai og pinsehelg!

    SvarSlett
  7. Så nydelige bilder av herlige pasteller!!!
    Ha en fin 17. mai feiring!
    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  8. Very lovely soft palette colors dear!
    Hugs, Olympia

    SvarSlett
  9. Vilken vacker blogg du har Barbro! Jag tror att Clara kommer stormtrivas i ert fina hem. Det ska bli roligt att läsa om hennes fortsatta äventyr. :)

    Ha en fin vecka! /Helena

    SvarSlett