tirsdag 2. juli 2013

Sysselsetting


Vi kjører alltid bil når vi drar nordover på ferie. Det betyr ganske mange mil i bil. Da er det kjekt med noe å sysselsette seg med for ungene, så hvert år pleier jeg å lage aktivitetsposer med mye rart oppi. Noe som kan lekes med i bilen, noe som kan brukes når vi stopper underveis, og noe som kan spises.


Veslesnuppa elsker å tegne og skrive, så små, fine notatbøker, sammen med litt tegnesaker, er kjekt posefyll.



Top modelbok i reiseformat med klistremerker og fargeleggingssider er heller ikke dumt. I tillegg har jeg lagt oppi spillkort, tyggis, småleker, Flaxlodd, små vannpistoler, såpebobler, blader, sprettballer o.l. sånn at det blir noen skikkelige forundringsposer.

Så da har ungene noe å sysselsette seg med sånn omtrent en av de 24 timene de skal tilbringe i bilen:-)


Ha en fin kveld!




4 kommentarer:

  1. For en kjempegod ide! God tur til dere alle.

    SvarSlett
  2. Kjempelur ide,lange bilturer kan være ein liten prøvelse men godt med litt aktiviteter med:)
    Ønsker deg ein fine kveld!
    Klem

    SvarSlett
  3. God tur nordover i sommer!
    Vi tar flyet "andre veien" i år,men har kjørt til mine foreldre i Trysil flere ganger. Det er en prøvelse med 16 timer i bil for ungene, men samtidig har det alltid gått veldig bra!
    Ha en strålende sommerferie!

    SvarSlett
  4. Planlegginger nøkkelen til ein god tur:) Eg pakker også med meg ulike rolege aktiviteter både til bilturen og til moglege regndager på campingturen. Lar eg alt ligge i ein sekk kan eg ta fram ein og ein ting når det blir behov for det. Klistermerker og fargeblyanter gjer heldigvis gode masepauser - I like :) Riktig god ferie (tur) !!

    SvarSlett